• Verslag WV Kerstzaalvoetbaltoernooi 2019

Willy Veldhuizen zaalvoetbaltoernooi v.v. Oosterstreek

De 31e editie van het jaarlijkse kerstzaaltoernooi van de voetbalvereniging Oosterstreek is dit jaar wederom gewonnen door Oldeholtpade. Het toernooi werd gehouden op 26 en 27 december 2019 in sporthal ‘De Duker’ te Noordwolde. Aan het toernooi namen 10 teams deel en er werd een halve competitie gespeeld over beide dagen.

Gaandeweg het toernooi werd al snel duidelijk dat Oldeholtpade zijn titel van vorig jaar zou gaan prolongeren. De ploeg bleef lange tijd ongeslagen en had een flink gat geslagen met de achtervolgers Trinitas, Oosterstreek en VWC. Op de tweede dag van het toernooi werd er echter gelijk gespeeld tegen Trinitas en na een onverwacht gelijkspel tegen de eigen clubgenoten van Oldeholtpade II kwam er nog wat spanning terug in het toernooi. Toen Oldeholpade zijn laatste wedstrijd tegen FC Wolvega met 2-1 wist te winnen was de titelprolongatie toch een feit. Oldeholtpade wist zeven wedstrijden te winnen, speelde twee keer gelijk en verloor dus geen enkele keer. Het team maakte 38 doelpunten en de keeper van Oldeholtpade werd 7 keer gepasseerd.

De strijd om plek twee en drie ging tussen Oosterstreek en VWC. In de laatste speelronde wist VWC met 3-1 van Olyphia te winnen. Hierdoor hadden ze de tweede plaats tijdelijk in handen. Indien Oosterstreek zijn laatste wedstrijd tegen Blokzijl zou winnen dan zouden ze op evenveel punten komen als VWC. Door een 9-2 overwinning wist de ploeg van toernooiorganisator Oosterstreek ruim aan deze eis te voldoen, waardoor Oosterstreek op doelsaldo beslag wist te leggen op de tweede plaats. VWC eindigde zodoende op de derde plaats in de eindrangschikking. Het sterk presterende Oosterstreek wist dus beslag te leggen op een knappe tweede plaats in de eindrangschikking. Dit had de ploeg vooral te danken aan Ritzo Ritzema en Jeffrey Dijkstra. Doelman Ritzo Ritzema werd uitgeroepen tot beste keeper van het toernooi. Jefrrey Dijkstra werd uiteindelijk uitgeroepen tot beste speler van het toernooi en wist ook maar liefst 20 keer te scoren. Dit was ruim voldoende voor de prijs ‘Topschutter van het toernooi’. Marius de Vries van toernooiwinnaar Oldeholtpade wist uiteindelijk 14 keer het net te vinden en eindigde dus op een tweede plaats. Ook wist Marius de Vries beslag te leggen op de zilveren schoen als tweede beste speler van het toernooi. Jordie Krikke van VWC werd uitgeroepen tot derde beste speler van het toernooi en ontving de bronzen schoen.

FC Wolvega viel ook nog in de prijzen. Yvan Stroop won de prijs voor ‘Het Moment van het toernooi’. De prijs voor het honderdste doelpunt werd gewonnen door Bart Halsema van Oldeholtpade.
    De wedstrijden stonden dit jaar onder leiding van scheidsrechters Eddy Gijzen en Meine Spitse. De twee leidsmannen waren op beide dagen actief en zorgden voor een sportief verlopen toernooi. VWC werd uitgeroepen tot meest sportieve ploeg en wist beslag te leggen op de ‘Fair Play Award’.

Klassement: 1.Oldeholtpade 9-23; 2. Oosterstreek 9-21; 3. VWC 9-21; 4. Trinitas 9-17; 5. Old Forward 9-11; 6. Oldeholtpade II 9-11; 7. Wolvega 9-10; 8. Blokzijl 9-7; 9. Olyphia 9-4; 10. Oldemarkt 9-3.