• Uit de oude voetbaldoos

In 2013 bestond de in 1928 opgerichte voetbalvereniging Oosterstreek (begonnen als DGS, De Gespierde Spartaan) precies 85 jaar. Dat was een mooi moment om op de site van de club te starten met de rubriek Uit de Oude Voetbaldoos. Daarin worden vanaf nu regelmatig oude foto’s, krantenartikelen en andere wetenswaardigheden uit de clubgeschiedenis geplaatst. Daarbij kan worden geput uit het rijke archief dat Anne de Vries heeft opgebouwd in de vele jaren dat hij secretaris was van v.v. Oosterstreek. Ook oude foto’s die anderen in hun bezit hebben, kunnen in die rubriek worden opgenomen.

In het seizoen 1968/1969 werden de door Harry Knol getrainde B-junioren van v.v. Oosterstreek kampioen. Er was een met 2-1 gewonnen beslissingswedstrijd in Oldeberkoop tegen Oosterwolde B2 voor nodig om een kampioensfeestje te kunnen vieren.

Staande v.l.n.r. leider Anne de Vries, Jan Hoogenkamp, Bert Lankman, Jan Bakker, Wietse Slager, Renze van der Meer en leider Hannie Vogelzang. Vooraan: Tonnie Hakman, Johan Dammers, Tinus Hoogenkamp, Rudy Groen, Henk Lankman, Geert van Helden, Eize Verra.

Haanstra Keukens was in 1975 de eerste kledingsponsor van v.v. Oosterstreek.

Staande v.l.n.r. voorzitter Jan Lankman, Tinus Hoogenkamp, Bert Lankman Wzn., Tonnie Hakman, Geert van Helden, Anne de Vries, Eize Verra, Jan de Vries, trainer/speler Piet van Veen, Wim Veurman. Gehurkt: Theun Horstman, Frans Stuiver, Geert van der Zande, Jan Hoogenkamp, Bert Lankman Jzn., Jan Luchtmeijer.

Het tweede elftal van Oosterstreek onder leiding van Gerlof van der Wal werd in het seizoen 1975/1976 kampioen en promoveerde naar de res. 3e klas.

Voorste rij v.l.n.r. Jan Smit, Bert Lankman, Bart Huisman, Lykel Kootstra, Henk Lankman. Midden: Klaas Marks, Theun Horstman, Willie Veldhuizen, Henk Mintjes. Achteraan: Wim Kroon, Ap Veldhuizen, Martie Bakker, Aart Goedhart, Hannie Vogelzang en grensrechter Gerard de Graaf.

Deze foto werd in 1978 gemaakt ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van v.v. Oosterstreek. Met letters en cijfers laat de roodwitte voetbaljeugd zien dat de club een halve eeuw bestaat.

Bovenste rij v.l.n.r. Bert Harmsma, Cor IJben, André Meijer, Albert de Vries, Martin Jonker, Harold Rademakers, André van der Jagt, Gerard Rademakers, Robert Wardenier, Jan van Helden, Willem Post, Ulrik Veldema. Vooraan: Cor Zwier, Henk van Huizen, Jaring Bakker, Bert Slot, Reinout van der Lende, Peter van der Lende.

Deze foto van Oosterstreek 1 in het seizoen 1981/1982 werd gemaakt na de laatste competitiewedstrijd in Boijl.

Staand v.l.n.r. trainer Wim Kroon, Geert van der Zande, Johan Dammers, Henk Lankman, Arnold Steenkamp,Tonnie Hakman, Frank Kersten, Wim Veurman en grensrechter Jan Luchtmeijer. Gehurkt: Anne de Vries, Geert van Helden, Luit van der Helm, Appie Veldhuizen, Klaas Marks, Aart Goedhart.

Het eerste elftal van Oosterstreek in het seizoen 1982/1983 in gesponsorde shirts van de toen nog bestaande Coöp. Voorschotbank.

Achterste rij v.l.n.r. Klaas Marks, Henk van der Duim, Geert van der Zande, Tonnie Hakman, Jaap Horstman, Arnold Steenkamp, Wim Veurman. Vooraan: Chris van Lingen, Luit van der Helm, Eize Verra, Johan van Dalen, Appie Veldhuizen, Gerrie Veldhuizen. ????(Foto: Van Nieuwenhoven/Aanpakken)

Onder leiding van Jan Smit werd het vrouwenelftal van v.v. Oosterstreek in het seizoen 1988/1989 voor de tweede keer kampioen sinds de oprichting in 1978.

Staand v.l.n.r. trainer Jan Smit, Alie Luchtmeijer, Tineke Goedhart, Rika de Vries, Daniëlle Luchtmeijer, Geertje Room, Froukje Wouda, Janke Brouwer, grensrechter Sjaak de Ruiter, Lenie van Wagensveld en oud-trainer en bestuurslid Jan Luchtmeijer. Vooraan: Simone Luchtmeijer, Saskia Room, Greetje van Wagensveld, Antje Bleeker, Jantje Veurman en Tini Jager.??