• Promotie 4e Klasse KNVB

Oosterstreek promoveert alsnog naar de vierde klasse van het zondagvoetbal, zo heeft de KNVB bepaald. Oosterstreek diende bij de KNVB een promotieverzoek in bij de voetbalbond, en met succes.

De rood-witten zaten in poule 5A op het vinkentouw en koploper BEW in de nek (welke 2 wedstrijden meer had gespeeld). De titelstrijd zou nog een spannende hebben kunnen worden. Door de coronacrisis werd het seizoen helaas stopgezet en werden er geen kampioenen uitgeroepen. Dus ook geen promoties.

Maar Oosterstreek gaat 2020/2021 toch van start in de vierde klasse. Het promotieverzoek dat de vereniging indiende bij de KNVB, is ingewilligd, zo liet de voetbalbond woensdag eerst nog voorlopig en vrijdag definitief weten. Na jaren vijfde klasse komt Oosterstreek weer op vierdeklasseniveau uit. Tot grote blijdschap van o.a. coach Jeroen Dekker. ,,Een verdiende promotie na de afgelopen 2 seizoenen, er is veel blijdschap, zowel bij de spelers als binnen de club. Yes, yes, yes.”

Op basis van de door de KNVB gehanteerde puntgemiddeldes moest BEW nog met 2/100ste punt nog voor gelaten worden maar heeft Oosterstreek uiteindelijk ook haar beloning.

Laten we er met zijn allen een mooi seizoen van gaan maken en aantonen dat we daar op onze plek zijn.