• Oldeholtpade wint Willy Veldhuizen zaalvoetbaltoernooi

Willy Veldhuizen zaalvoetbaltoernooi v.v. Oosterstreek

De 30e editie van het jaarlijkse kerstzaaltoernooi van de voetbalvereniging Oosterstreek is gewonnen door Oldeholtpade. Het toernooi werd gehouden op 26 en 27 december 2018 in sporthal ‘De Duker’ te Noordwolde. Aan het toernooi namen 10 teams deel en er werd een halve competitie gespeeld over beide dagen.

Gaandeweg het toernooi werd al snel duidelijk dat Oldeholtpade, Wolvega en Olyphia dit jaar zouden uitmaken wie toernooiwinnaar zou worden. Lange tijd bleef het spannend, maar toen Oldeholpade zijn laatste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent FC Wolvega met 2-0 wist te winnen was de toernooiwinnaar bekend. Oldeholtpade wist 8 wedstrijden te winnen, speelde één keer met 0-0 gelijk en verloor dus geen enkele keer. Het team maakte 42 doelpunten en de keeper van Oldeholtpade werd 7 keer gepasseerd.

De strijd om plek 2 en 3 begon in de voorlaatste speelronde. In deze ronde stond de wedstrijd tussen s.v. Olyphia en FC Wolvega op het programma. De paarshemden wisten met 0-1 te winnen van concurrent Olyphia. Hierdoor wisten de Noordwoldigers zeker dat ze het toernooi niet meer konden winnen. Wel kon Olyphia nog tweede worden als FC Wolvega in de laatste wedstrijd zou verliezen van Oldeholtpade. Dit gebeurde vervolgens, waardoor Olyphia op doelsaldo beslag wist te leggen op de tweede plaats. Wolvega eindigde zodoende op de derde plaats in de eindrangschikking.

Het eveneens goed presterende Oosterstreek eindigde uiteindelijk op een vierde plaats. Dit had de ploeg vooral te danken aan Jeffrey Dijkstra. Dijkstra werd uiteindelijk uitgeroepen tot beste speler van het toernooi en wist ook maar liefst 15 keer te scoren. Terwijl Oosterstreek in totaal maar 20 keer het net wist te vinden. Topscorer werd hij hier niet mee, want Stefan de Vries van toernoo-winnaar Oldeholtpade wist eveneens 15 keer te scoren. Na een spannende penalty shoot-out wist Stefan de Vries beslag te leggen op de prijs ‘Topschutter van het toernooi’. Ook wist wist hij beslag te leggen op de zilveren schoen als tweede beste speler van het toernooi. Zijn teamgenoot Peter de Vries werd uitgeroepen tot derde beste speler van het toernooi en ontving de bronzen schoen.

FC Wolvega viel ook nog in de prijzen. Gelegenheidskeeper Marnix Wagenaar werd uitgeroepen tot beste keeper van het toernooi en de ‘Fair Play Award’ ging ook naar Wolvega. Zodi Bakker van Oldemarkt won de prijs voor ‘het Moment’.

De wedstrijden stonden dit jaar onder leiding van scheidsrechters Toon Roffelsen, Stoffel van de Belt en Eddy Gijzen. Laatst genoemde was op beide dagen actief als leidsman. De prijs voor het honderdste doelpunt werd gewonnen door Hein Bergsma van Zandhuizen.

Klassement:

1.Oldeholtpade 9-25; 2. Olyphia 9-22; 3. Wolvega 9-22; 4. Oosterstreek 9-16; 5. Trinitas 9-15; 6. Zandhuizen 9-15; 7. Oldemarkt 9-9; 8. Blokzijl 9-4; 9. Old Forward 9-4; 10. Olyphia II 9-0 .